woensdag 13 januari 2016

(video) Tim Mortimer - Le Piano Engloutie



Tim Mortimer ken ik van Twitter. Weken geleden dm'de hij me met het voorstel om samen iets te maken. Hij wilde iets ambientachtigs maken, ik zou het beeld doen.

Maar, eerst ging ik naar Jordanie en daarna overleed mijn moeder en kwam het er niet meer van. Hij is nu bezig met meer formele muziek maar het leek me toch leuk om iets te maken bij één van de muziekjes op zijn Soundcloudpagina. Dit Feldmanesque pianoding vond ik mooi.

Beeld: Aanpasing van een een langere video die ik door een YT ban even niet kan uploaden.
Voor die video nam ik 5 stukjes film die waren opgenomen in een zaal van de Saatchi Gallery in Londen van elk een seconde of 10 plus een video van een foto. Door met een dobbelsteen te gooien werd de volgorde en de lengte van de fades bepaald. Op die manier werden 6 films gemaakt.

Voor deze video nam ik die zes films en maakte de delen waarin de foto werd getoond wit. Uit elke film werd een vierkant geknipt en op de met de oorspronkelijke positie corresponderende plek in de nieuwe video geplakt.

.mov file > Free avi video converter > .avi file > Magix 8 > .avi 4:3 file > Freemake video converter > .avi 16:9 file > YouTube

Mooi rustig wel en de verdwijnende witte delen doen het best goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten